Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Pokrećemo domaći maloprodajni lanac

Rusmir Hrvic 2ekapijaU okviru AS GROUP posluje ukupno devet firmi. Grupacija broji 2.800 zaposlenih radnica i radnika sa tendencijom daljeg rasta. Godišnji prihod ove grupacije je oko 220 miliona KM. O daljim planovima razgovarali smo sa prvim čovjekom grupacije Rusmirom Hrvićem.

KONSOLIDACIJA “KLAS GRUPE”

Vi investirate (kupujete) preduzeća koja se nisu mogla pohvaliti poslovnim rezultatima. Pravite pozitivne priče. Šta mislite šta je problem tih preduzeća da njihov menadžment ne može poslovati uspješno, a vi možete?

– Problem je u glavama ljudi. Socijalstički način razmišljanja je kočnica razvoju u uvjetima tržišne privrede. U najvećem broju slučajeva radnici misle da su nezamjenjivi, a menadžment smatra te firme svojim privatnim vlasništvom. Ljudi zaboravljaju da je tržište to koje reguliše pitanja konkurentnosti i kvaliteta svega: radne snage, proizvodnje, brandova. O ovom posljednjem se najmanje razmišlja, a upravo su brandovi ključ uspjeha. Danas smo svjedoci nezadovoljstva radnika upravo u tim kompanijama u kojima se nastavilo socijalistički privređivati u okvirima slobodnog tržišta. To dvoje je jednostavno nespojivo. 

AS GROUP je bila aktivan u akvizicijama prethodnih godina, ima li planova za kupovinu drugih firmi u bliskoj budućnosti?

– Trenutno radimo na konsolidaciji Klas Grupe. To će potrajati neko vrijeme. U međuvremenu će biti manjih akvizicija, bolje rečeno nadopune tehnoloških i proizvodnih kapaciteta sa ciljem jačanja kvaliteta i ponude određenih segmenata proizvoda.

 

Koji su proizvodi najtraženiji na tržištu regije? Osim regije, gdje ste još aktivni?

– Naši najtraženiji proizvodi u regiji su Zlatna džezva, Zlatni puder, Bosanski lokum, Begova čorba, Tajna, Laganini, zatim Klasov somun, baklave, hurmašice, Klasove pite i drugi proizvodi koje Grupacija razvija iz programa bosanske kuhinje. Tu su još i program keksa brandova AS, Master i Kent, kao i voda Oaza.

AS GROUP izvozi u 25 zemalja svijeta, i naš izvoz već sada predstavlja značajan udio u ukupnom prometu Grupacije. Naši brandovi se bore i pobjeđuju na inozemnim tržištima na četiri kontinenta u konkurenciji sa najvećim svjetskim proizvođačima.

 AS Group je preuzela i neke od objekata “Tuša”. Koji su Vaši planovi?

– Uzeli smo pod zakup tri objekta u kojima je ranije bio „Tuš“. Naš cilj je 100 objekata. Trenutno u segmentu maloprodaje imamo 60 marketa. Naš krajnji cilj je pokretanje domaćeg maloprodajnog lanca radnog naziva BH. BAZAR, u kojem će svoje mjesto moći pronaći svi kvalitetni domaći proizvodi, bez ograničenja i bez dodatnih plaćanja posebnih pozicija, i bez problema sa kojima se susrećemo svi mi već duže vrijeme na domaćem tržištu. Borba za policu će se svesti na kvalitet branda i njegovu vrijednost na tržištu. Smatramo da ćemo na taj način pomoći prije svega cijeloj domaćoj proizvodnji, te očuvanju postojećih i otvaranju novih radnih mjesta. Ovo što sada imamo, postao je ozbiljan problem, koji direktno ugrožava realni sktor u BiH i dugoročno uništiva ekonomsku supstancu domaćeg razvoja.   

IDUĆE GODINE NA TRŽIŠTU NOVI VISPAKOVI ZAČIN “TAJNA”

 “Vispak” i “Klas” kao najpoznatije članice Grupacije, prednjače i u plasiranju novih proizvoda na tržište, šta možemo novo očekivati iz ovih kompanija, s obzirom da ste u “Klas”  vratili otkup jagodičastog voća.

– Planovi su veliki. Dobro ste primijetili, mi smo stalno u procesu inovacija. Upravo ovih dana smo počeli sa plasmanom na tržište jednog potpuno novog proizvoda na bh. tržištu, radi se o Klasovim Sarko torticama. U planu je da iduće godine na tržište plasiramo i nove Vispakove začine Tajna, zatim Cappuccino i Toplu čokoladu. U završnoj smo fazi kreiranja još nekoliko Klasovih noviteta kao što su Fit keksi, zatim bit će tu i novih pekarskih proizvoda, itd. Svjesni smo da je danas više no ikad potrebno ulagati u kvalitet i inovacije, a sve sa ciljem daljeg jačanja brandova, jer upravo su brandovi ti koji nam omogućavaju razvoj i nova zapošljavanja. Evo samo na primjeru branda „Sarko“, njegovom revitalizacijom i  investiranjem u inovacije, u Klasu smo prije dva mjeseca zaposlili dodatnih 30 novi radnica i radnika.  

Što se tiče jagodičastog voća, ove godine smo otkupili 665 tona malina, i pri tome smo osim upošljavanja Klasovih kapaciteta ostvarili poslovnu saradnju sa 800 kooperanata. Sve količine smo izvezli, a naša malina je ocijenjena kao najbolja na svijetu, jer kao takva može ići i u baby hranu poznatih svjetskih brandova. Već smo najavili da ćemo u idućoj godini otkupiti 1.000 tona malina, te da ćemo raditi na dodatnom proširenju kapaciteta u ovom segmentu. Dugoročan plan je razvoj prerade i proizvodnje jagodičastog i ostalog voća. Ove godine smo uspješno ušli i u posao otkupa i prerade gljiva i drugih šumskih plodova, otkupivši od 200 kooperanata na pdručju Goražda oko 40 tona ovih proizvoda. I u ovom segmentu imamo u planu proširenje područja otkupa.

Kakvi su, općenito, poslovni rezultati AS GROUP?

– U okviru AS GROUP posluje ukupno devet firmi, zapošljavamo 2.800 radnica i radnika u ovom trenutku sa tendencijom daljeg rasta, i naš godišnji prihod je oko 220 miliona KM.

Posebno nas raduje brz povratak Klasa i njegovih brandova na prodajne police. Klas smo akvizirali u februaru ove godine i u veoma kratkom vremenu tržište se moglo uvjeriti u veliku snagu ovog branda sa tradicijom najboljeg već 112 godina. Za rezultat imamo povećanje realizacije po svim segmentima proizvodnje od svih vrsta brašna, preko pekarstva i konditorskog programa, pa do tjestenina. Uspjeli smo, primjerice, za deset mjeseci ove godine povećati realizaciju brašna preko 90 posto u odnosu na isti period lani.

Jednom ste rekli da je Vaš san velika prehrambena industrija. Šta bi to značilo? Da li ste bliži ostvarenju svog sna?

– Akvizicijom Klas Grupacije koju pored Klas d.d. Sarajevo, sačnjavaju još Sprind d.d. Sarajevo, te Mlin i pekara Ljubače, uz brandove Vispak, AS, Master, Kent i Oazu, stekli su se uvjeti za pokretanje razvoja cijele bosanskohercegovačke prehrambene industrije. Nastao je jedan veliki sistem od državnog značaja, koji može pokrenuti procese proizvodnje domaće zdrave i kvalitetne hrane na jednom višem stupnju i većeg obima. Ove godine smo na nekim pilot – projektima kao što su otkup i prerada malina, jagodičastog voća, gljiva i šumskih plodova pokazali da je moguće organizirati takav jedan proizvodno – prodajni lanac u kojem svi mogu biti zadovoljni, od primarnog poljoprivrednog proizvođača, preko države, pa sve do kupaca i krajnjih potrošača. Naše potrebe u idućoj godini za kvalitetnim žitaricama, voćem i povrćem će biti oko 40 miliona KM. Spremni smo ove potrebe zadovoljiti najprije kod domaćih proizvođača, a sve u cilju razvoja domaće prehrambene industrije. Prošle sedmice smo obišli područje Općine Srebrenica u kojoj od ljetos radi Klasov pogon za proizvodnju tjestenine, zatim poljoprivredne proizvođače u Podrinju, tačnije u Skelanima i Janji. To je samo jedan dio ukupnih resursa koji postoje u našoj zemlji. Ono što smo tamo vidjeli dodatno nas je uvjerilo u potencijale kojima raspolažemo u BiH.

eKapija.ba/Visoko.co.ba