Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Kada sve ušuti…

strah 1Kada sve ušuti, kada se misli ukopaju u svoju čamotinju, svaki izlaz je golemi napor. Tijelo često postaje strancem koji komplikuje lakoću postojanja. Bez njega bi sve bilo lakše, bilo bi lakše vjerovati u bilo šta, bilo bi lakše vjerovati. A opet, i tu mrlja i prlja svojim postojanjem jer ništa od vjere ljudskije nije. Tijelo te veže za strahove, za napuštanja, za primanja, za davanja…

Disanje koje je bolovanje (zovu ga življenjem) ništa je do gorivo za mašinu koja produkuje strah i veže nas za sebe. Tijelo, sebična kukavica, stvara fantomsku ovisnost i simbiotički nas veže za sebe. Strah je znak postojanja, strahovi stvaraju oči, uši, nos, prste, jezik naših duša.

Kad smo prisilno oslobođeni straha, nesputano tijelo vodi svoj površni život, pretvara nas u mesnate mase koje bi da se valjaju, da se znoje, da žderu i loču, spavaju bez da sanjaju.

Da se troše u iskustvu pa da sljedeću dušu u second hand-u onosvjetskog odmah zauzdaju i nabodu do krvi svojim mamuzama, da u strahu bježi, da zauvijek bježi, bez pomisli o oslobođenju, nikada joj ne ostavivši prostora ni za najbržu putanju misli između kože – oklopa, i nje koja kožu puni.

Duša u tom malom međuprostoru dobije predstavu slobode i misao brzine svjetlosti može biti dželat tijelu. Stoga se tijelo goji, ždere opipljivo do pucanja, tovari na um svakodnevno, banalno i guši svaku moguću pobunu onog oblačka koji u tišini sijeva i kiši, razdire tijelo do atoma. A ono to treba, prokleto Površno postojanje, treba svijest o svojoj važnosti, i time se hrani, s naših dilema.

Pa popusti nekada…  A onda tišina. I strah. Tuđi i stran, bez poznatog uzročnika, bez stvoritelja…

I duša osjeti svoju veličinu kad prestanu da galopiraju konji strasti, kad se prestanu mastiti brade, kad se ispere sav opojni otrov koji ju je uspavanu držao.

Sad je tiho slobodna…

No, sloboda bez osjećaja potrebe za njom nakon nekog vremena gubi svrhu.

Fali joj straha, fali joj tijela.

Fali joj Ljubavi…

 Postoje samo tišina i bezdan.