Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Recept broj 1: Akova Group, domaće tržište

nedzad ibrisimovicBio je april 1992. Mesna industrija Ovako je radila tek nekoliko dana kada je u BiH počeo rat. Ipak, poslovna ideja porodice Džafić preživjela je granatiranja i rad je ponovo počeo 1999. Danas je ova firma prerasla u kompaniju Akova Group i zapošljava 840 radnika. Jedna je od onih koja se ubrzano razvija i ima preko 30 proizvoda od pilećeg mesa, te preko 80 raznih proizvoda koji spadaju u grupu mesnih prerađevina. Osnovna snaga na kojoj počiva snaga ove kompanije je njena snažna pozicija na domaćem tržištu, kaže Nedžad Biberović, šef marketinga.

“U svakom poslu je bitno da imate tržište. Kada nađete tržište, onda možete da uđete i u razvoj proizvodnje i otvaranje radnih mjesta. Sve može da se razvije velikom brzinom, ako nam naša država otvori mogućnost da osvojimo i nova tržišta”, kaže Biberović.

Jedan od osnovnih problema s kojima se suočava ne samo ova firma, nego i mnoge druge koje se bave poljoprivredom i preradom mesa jeste nefunkcionisanje Ureda za veterinarstvo. Bez garancije države, odnosno takvog ureda, da se zadovoljavaju određeni standardi, nema ni izvoza hrane na tržište EU. “Mi zadovoljavamo sve standarde EU, ali mi nemamo državnu agenciju koja je spremna i da garantuje da su proizvodi iz BiH u skladu s njima”, navodi Biberović.

On također ističe da su u susjednim državama, odnosno u EU, mnogo veći poticaji za poljoprivrednike. U BiH su poticaji mnogo manji, a osim toga se dijele po netransparentnim kriterijima. “Mi kao jedna od najuspješnijih kompanija u BiH do sada nikada nismo dobili nikakav poticaj”, kaže Biberović.

dw.de/Visoko.co.ba