Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Ko je slijedeći, JP “RTV Visoko”?

rtvvisokoNakon JKP “Gradska groblja” i JP “Visočica” Visoko, a prije toga “Visokogasa”, koji je pao bez ispaljenog metka i riječi sukoba mišljenja sa osnivačem, naredna meta famozne “reforme” javnog sektora mogla bi biti JP RTV Visoko. Za razliku od svih pobrojanih i najopravdanija. Stečaj bi mogao biti najizvjesnija opcija i sudbina ovog preduzeća koje troši narodnog novca iz javnog općinskog proračuna cca.150.000KM. Ne bi to uopšte bilo puno novca da jedno takvo preduzeće služi svrsi i da izvršava funkciju zbog koje je i osnovano. A to je vrlo jednostavno, objektivno i nepristrasno izvještavanje o svemu u Visokom, prije svega u oblasti informativnog programa, a tek onda kultura, zabava, sport i vjerski sadržaji. Slučaj je obrnut u ovom javnom preduzeću, kulturno-zabavni program i postoji i novinari tog segmenta programa su na visini zadatka koliko im tehničke mogućnosti omogućavaju, ali smisao postojanja jedne televizije u najvećoj mjeri bi trebao biti upravo informativni program. 

U slučaju lokalne TV Visoko, informativni program je sveden u formu zajebancije, tako se dešava da u momentu kada se lupaju prozori na Općini i kada 2.000 ljudi izražava nezadovoljstvo u glavnoj gradskoj ulici, baš tu noć se desi tehnički (ne)namjeran problem pa se ne emituje centralna informativna emisija. Nije se to desilo kada se recimo pravio najveći iftar u istoj toj ulici nekoliko mjeseci ranije. U toj emisiji sasvim je normalno da jedan vlasnik i direktor jedne privatne firme pošalje otvoreno pismo kao reakciju na sjednicu OV Visoko i da novinar stupidno čita 10 minuta pametovanje i dijeljenje političkih lekcija svekolikoj javnosti, a što se ne može svesti pod bilo koju novinarsku formu, posebno u slučaju glavne informativne emisije gdje prilozi ne bi smjeli, i to oni najinteresantniji, prelaziti trajanje od dvije minute i trideset sekundi. Da ne pričamo o tome kako su kod nas vijesti i otvaranje džamija kao i obilasci mezarja. Ovakva kakva jeste, nažalost sluga svakog režima, koja nas košta 150.000KM, TV Visoko ne treba nikome. Kao što je služila Kenanu, pa Faruku ili Munibu danas u istoj mjeri služi kao PR Amri, a sutra ko zna kome. Ako aktuelni ili bilo koji režim želi da ima svoju televiziju, nije to sporno, ali treba da je finansira vlastitim parama, a ne parama poreznih obveznika. Što će nam televizija na kojoj je donesen akt da se ne objavljuju saopćenja političkih partija, posebno opozicionih, a u slučaju posljednjih dešavanja u OO SDA primjetno je da se ne objavljuju ni saopćenja pozicije, s tim da je suvereni vladar i glavni i odgovorni urednik ovog medija načelnica Općine. Takav medij ne treba nikome, pa čak ni onima koji su tu zaposleni.

Novac koji porezni obveznici izdvajaju za RTV Visoko sa budžeta mogao bi biti puno pametnije utrošen. Ako bude pameti u OV Visoko, a uskoro će biti pred vijećnicima usvajanje izvještaja o poslovanju javnih preduzeća i ustanova, u interesu Visokog neke izvještaje ne treba usvojiti ili im treba dati jasne odrednice kako da se ponašaju suprotno da budu sluge aktuelne vlasti. Ako se stvari objektivno i realno sagledaju, jedino moguće rješenje za RTV Visoko je proglašavanje stečaja. Skupo je toliko novac izdvajati sa budžeta i ići u dalje dubioze radi 10 minuta “Sjećanja” kao preteče današnjeg Facebooka. Kao prelazno rješenje i prijateljski savjet, aktuelno javno preduzeće treba preformatirati i napraviti dobar i jak radio koji puno manje košta, uz eventualno jaku produkciju koja je u stanju napraviti dobar kontakt sa IC Centrom u Zenici kako FTV tako i BHT i da kvalitetne priče i informacije iz Visokog dobiju na značaju na višim nivoima, suprotno vijestima o tome koliko je učenika u nekoj osnovnoj školi prošlo odličnim, dobrim ili vrlodobrim uspjehom… Ima i varijanta da se pojavi neko ko želi da strovali svoj kapital u propast pa da kupi kompletno preduzeće sa svim pravima i obavezama. Može to biti i aktuelna vlast, pa neka onda godišnje izdvaja vlastiti novac za promociju svojih političkih ideja i vizija.

Koncept i sudbina ovog preduzeća bi mogla biti slijedeća. Nakon što OV Visoko ne usvoji njihov izvještaj, onda ih osnivač daje na prodaju, naravno, niko se neće javiti, a zatim slijedi stečaj. Kroz taj postupak se ostavi Radio Visoko, a ugasi televizija, od kolega novinara prirodnom selekcijom ostat će najbolji i oni koji vrijede, a ostalima se zahvali i uruče radne knjižice i oni idu da rade kod onih koji su ih do sada plaćali budžetskim novcem sa ciljem promicanjem njihove politike, s tim da će ubuduće za te usluge poltronskog novinarstva morati izdvajati vlastiti novac. U najboljm slučaju proces bi bio gotov u septembru. Za one koji vole da Visoko ima televiziju ili za one koji misle da su televizijski znalci, odu kod Nevena Krajišnika na TV Vinet zatraže posao, ponude svoje televizijsko znanje i počnu da se ravnopravno sa ostalim medijima bore u tržišnoj utakmici. 

Jasno je da se svi u izbornoj godini boje ovakvog scenarija i misle da on nije politički mudar, ali je je on jedini izvjestan i u interesu je kako pozicije tako i opozicije, a najviše naroda koji za sve to izdvaja 150.000KM.