Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Iskoristiti skorašnje izmjene Zakona o državnim službi FBiH

carsija vajtaU jednom od tekstova objavljenih putem trenutno jedinog sajta u Visokom koji razbija jednoumlje i medijsku blokadu u kojoj se građani općine Visoko nalaze, govorio sam o sistematizaciji radnih mjesta u općinskom organu upravu.

Prema dešavanjima u zgradi Općine, kao i na osnovu konkursa za nova radna mjesta na državnim jaslama, kojeg je raspisala Agencija za državne službenike, te svakako kroz visočke mahalske priče, obični smrtnik može zaključiti da je u zgradu Općine došla i toliko, istina za pojedince, željena sistematizacija radnih mjesta. 

Naravno, mi obični smrtnici općine Visoko koji na raznorazne načine svakodnevno punimo općinsku haznu, možemo samo prema dešavanjima u zgradi Općine, zatim na osnovu konkursa za nova radna mjesta na državnim jaslama kojeg je raspisala Agencija za državne službenike na zahtjev Općine Visoko, te svakako kroz visočke mahalske priče, nagađati da li je u zgradu Općine došla, toliko, istina za  pojedince, željena sistematizacija radnih mjesta ili jednostavnije rečeno novi raspored zaposlenika unutar organa uprave i svakako nova radna mjesta za sretnike koji će preko raspisanog konkursa po zakonu što je vrlo bitno, dobiti toliko željeni posao.

Nažalost, osuđeni smo da nagađamo, jer se niko od odgovornih iz kao nikada dosad transparente vlasti nije udostojio i zvanično saopćio da li je zaista na snagu stupila nova sistematizacija radnih mjesta.

Ono što se može naslutiti iz konkursa koji su raspisani je da su u općinskom organu uprave, formirane i neke nove službe, a samim tim su i formirana neka nova radna mjesta koja se u konkursima nazvaše mjesta državnih službenika. Bolje upućeni kažu da je to samo legalizovanje trenutnog stanja i trenutnih poslova koji su se obavljali čitavu godinu bez sistematizacije radnih mjesta.

Na fonu navedenog iz kuloarskih priča koje kruže po općinskom haremu može se čuti da će pojedini dugogodišnji namještenici općine, koji su tokom rada na namješteničkim poslovima stekli diplome fakulteta bilo privatnih ili državnih, iskoristiti skorašnje izmjene Zakona o državnim službi FBiH, da svoj status iz namješteničkog promjene u državni. Navedenim izmjenama Zakona o državnim službi u FBiH u  članu 66a. je propisano „Namještenik organa državne službe koji je stekao VII stepen stručne spreme ili visoko obrazovanje prvog, drugog ili trećeg ciklusa Bolonjskog sistema studiranja, a koji ima najmanje pet godina radnog iskustva u organima državne službe nakon položenog stručnog ispita za namještenika u organima državne službe, može se prijaviti na konkurs za upražnjeno radno mjesto stručnog saradnika u organu državne službe bez obaveze obavljanja pripravničkog staža.”

Dakle, ova izmjena omogućava da oni koji su radili poslove manje složenosti (npr: ovjeravali dokumente), tj., obavljali poslove ponavljajuće prirode, preko noći bez prethodne obuke ili popularnog pripravničkog staža počinju obavljati složene poslove. 

Također iz opisa radnih mjesta koji su dati uz konkurs jednostavnim uspoređivanjem radnih zadataka novih radnih mjesta sa zadacima radnih mjestima koje već postoje kada su u pitanju recimo sjednice kolegija, izrada normativnih akata, ljudski resursi, te praćenje zakonske regulative i sl., primjećujem da su te poslove već dugi niz godina radile već postojeće službe i službenici koji su pružali i pružaju podršku u radu i Općinskog vijeća i Općinskom načelniku, pa se stoga možemo zapitati da li su te nove službe, a samim tim i nova radna mjesta u ovim teškim recesijskim vremenima potrebna, posebno ako imamo službe koje iste ili slične poslove rade već dugi niz godina, osim ako nove službe i nova radna mjestu nisu u skladu sa predizbornim obećanjima.

Kažu da je ovo samo početak konkursnih procedura u skladu sa reformisanim ustrojem općinskog organa uprave, pa se u dogledno vrijeme očekuju novi konkursi i nova radna mjesta. Za koga ne znam, ali prateći rad nove vlasti, siguran sam da će sve biti transparentno i u skladu sa zakonom, baš kao i dosad.