Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Mensuru Verlaševiću Grand Prix

verlasevicU Centru za kulturu Mostar proglašeni su pobjednici 16. Anala crteža Bosne i Hercegovine, ipak održanog unatoč golemim organizacijskim poteškoćama, jer organizatori ULUBiH i CK Mostar nisu dobili finansijsku potporu Grada, kojemu je proračun nametnut, pa se još nisu isplatili ni honorari prošlogodišnjim laureatima.

Bila bi šteta

Žiri za ovaj Anale radio je u sastavu: Salim Obralić – akademski slikar i prošlogodišnji pobjednik Anala; Amila Puzić, povjesničarka umjetnosti iz Mostara, te književnik Ibrahim Kajan i jednoglasnim odlukama u sve tri kategorije odlučio: najbolji rad ostvario je umjetnik Mensur Verlašević iz Visokog i njemu pripada Grand Prix i novčana nagrada (ako je ikada dobije!), za likovnu temu ”JMBG”; u kategoriji Eksperimentalnog crteža pobijedio je rad ”Pogled na počiteljsko polje” autorice Renate Papišta, a Nagrada za klasični crtež pripala je Bojanu Stojčiću za rad ”Utjeha”.

Time je Anale formalno završeno i zatvoreno, premda na dodjeli nagrada nije prisustvovao niti jedan pobjednik ili sudionik uopće, što i ne čudi, budući da za poziv umjetnicima da dođu u Mostar organizator nije imao novaca, pa je i žiri odluku donio sat vremena prije nego li će priopćiti odluke o pobjednicima, no ovaj čin izazvao je poprilično zanimanje medija. Proglašenju su prisustvovali i Admir Mujkić, predsjednik ULUBiH-a i tajnik istog Denis Jejina, a Obralić je okupljenim novinarima izjavio da je najvažnije da je Anale ipak održano i da je važno da se unatoč svemu baš ovdje u Mostaru sačuva ta nit njegova trajanja, istodobno se nadajući da će se nekako riješiti aktualni problemi, premda je jasno kako je zapravo sve upitno, ali i da ”bi bila velika šteta i zbog Mostara i njegove metaforičke svjetlosti, zbog umjetnika i umjetnosti uopće, ako bi se Anale izmjestilo iz Mostara”, zaključio je Obralić ističući i zadovoljstvo zbog kvalitete radova koji su konkurirali za nagrade te zbog različitosti stilova i eksperimentiranja i istraživačkih pothvata u mediju crteža, te posebno maksimalnoj suglasnosti članova žirija o svakom nagrađenom radu.

“Repovi” prošlosti

Jelka Kebo, direktorica Centra za kulturu Mostar tokom priprema za otvaranje izložbe i njezinog trajanja, često je istupala u javnosti iznoseći probleme sa finansiranjem Anala, što se uglavnom svodi na nekoliko poraznih podataka: za održavanje ove manifestacije nisu ni odobrena sredstva, dok je u 2012. godini, umjesto odobrenih 10.000 KM, uplaćeno samo pola iznosa. Tako je izložba otvorena tek kako ne bi bila prekinuta šesnaestogodišnja tradicija; Salim Obralić, Amela Hadžimejlić i Mersad Kuludija, pobjednici likovnih Anala iz 2012. još čekaju da im Grad Mostar isplati zarađene 1.200, 1.000 i 800 KM. ”Zatvaranje izložbe i proglašenje pobjednika obavili smo onako kako treba, unatoč tome što grad Mostar nije doznačio sredstva. Ova izložba nam je jako važna, nastojat ćemo ju podignuti na državnu razinu s puno vjere uz pripomoć Ministarstva civilnih poslova, a nećemo prekidati ni lijepi običaj da nakon Mostara izložba Anala ide i u Banja Luku… Pa, ovo je vrlo značajna regionalna izložba crteža i to mora opstati i razvijati se”, istaknuo je predsjednik ULUBiH-a Admir Mujkić.

Oslobodjenje.ba/Visoko.co.ba