Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Zloupotreba ramazana od strane SDA i šutnja Islamske zajednice

dzamija-istanbulJoš od svog nastanka SDA u cilju osvajanja i očuvanja vlasti baštini (ne)zvaničnu tradiciju zloupotrebe islama, Islamske zajednice, vjerskih službenika, vjerskih objekata i svih drugih vjerskih manifestacija, uz prećutnu podršku i saglasnost Islamske zajednice, kako lokalnih medžlisa, tako i samog vrha Islamske zajednice.

Navedenu tradiciju preuzela je i OO SDA Visoko i to kao jedan od osnovnih segmenata djelovanja u svome političkom radu, ako se za njihov rad može uopće kazati da je politički. U cilju očuvanja te tradicije naša redizajnirana SDA je ove, kao i prethodne godine zloupotrijebila sveti mjesec ramazan i ramazanske iftare za promociju stranke, ličnu promociju pojedinaca lojalnih reaniminaranom općinskom rukovotsvu stranke, te za vraćanje poljuljanog ugleda kod naroda.

Reformatori su i pored izričite zabrane od strane Islamske zajednice o političkim okupljanjima u vjerskim objektima, iste koristili za organizovanje političkih iftara. Na tu činjenicu, koja je opće poznata, nije reagovao niko od strane zvaničnika Islamske zajednice u Visokom, što je zabrinjavajuće. Naime naše džamije koriste svi vjernici bez obzira na političku opredjeljenost, pa bi stoga Islamska zajednica u Visokom morala regovati, ograditi se i osudititi ponašanje bilo koje političke opcije koja zlupotrebljava džamijske harema u političke svrhe, pa  makar se radilo i o organizovanju iftara.

Ne reagovanje na zloupotrebu džamijskih harema i mogu shvatiti, ali ne mogu shvatiti generalno indolento ponašanje Islamske zajednice kada je u pitanju javna zlupotreba samog mjeseca ramazana od strane političkih partija. Nigdje u islamskom svijetu niti jedna politička partija ne koristi ramazan i ramazanske iftare u svrhu političke promocije, a niti bi to dozvolile prije svega džematlije, niti same zvanične islamske zajednice.

U tom pravcu me kao Bošnjaka muslimana, člana Islamske zajednice interesuje stav Islamske zajednice kao oficijelnog zastupnika islama, tumača islama i islamskih propisa na ovim područjima o pojavi iskorištavanja mjeseca ramazana u političke svrhe, tj. da li bilo koja politička opcija ima pravo da gotovo čitav mjesec organizuje iftare i uz iste promoviše političke ideje i stavove? Smatram da je nedopustivo i krajnje nemoralno koristiti mjesec ramazan za političku promociju. Politički rad se promiviše razultatom na terenu i stvaranjem boljih uslova za život građana, a ne vucaranjem manjerke po selima i dijeljem čajnih kolutića uz kahvu.

Očuvanje tradicije zloupotrebe ramazana reformatori su uradili uz pomoć legendarne manjerke iz koje su narodu dijelili bosansku kalju i grah. Svoju putešestviju sa manjerkom po našim mjesnim zajednicama reformisti su završili u nedjelju dana 04.08.2013. godine iftarom na cesti u centru nekada Kraljevskog grada. Nekadšnji građani kraljevskog grada su eto, u svojoj hiljadugodišnjoj historiji dočekali i da se iftare na cesti. Svi mi dobro znamo kome se jelo iznosi na cestu da jede, a isto tako znamo na kakvim se mjestima, a u skladu sa našom uzvišenom vjerom i bosanskom tradicijom postači iftare.

Iskreno se nadam da su reformatori uz manjerku uvidjeli u kakvi životnim uslovima žive oni kojima su ‘mećali’ iftare. Nadam se du su reformatori vidjeli da je manjerka više hodala po rupama i makadamu negu uređenom putu. Većina onih koji su se iftarili iz manjerke u ljetnim mjesecim, vode nemaju niti za abdesta, za mnoge je kanalizaciona mreža misaona imenica, mnogi  poslije iftara neće otići u firme po svoju dnevnicu, jer su već dugi niz godina na biro i izgubili su svaku nadu u normalno zaposlenje, jer su upravo oni koji vucaraju manjerku po visočkim selima doveli visočku privredu na koljena, tako da ona ne može trenutno ponuditi gotovo nikome radno mjesto.

Dakle, umjesto da se reformisti bave traženjem rješenja za navedene probleme, oni prave iftarske sofre za koje nisu nadležni da ih prave i na tim soframa narodu ‘šilje’ šupru priču, kao da mi ne znamo ko smo i šta smo. Mi koji smo podrumašima koji sad hodaju uz manjerku obezbijedli da slobodno i nesmetano vozaju manjerku i ujedno nas podsjećaju da smo ponovo sazreli za javne kuhinje.

Šta reći na kraju, moj Dino, svakim danom u svakom pogledu sve više i više napredujemo!

(Autor teksta: G.L)