Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Prevent ne ide iz Visokog, neke mašine jesu prebačene u Zenicu i Travnik, ali dolaze nove iz Austrije i Mađarske

altTema svih tema ovih dana u Visokom, izuzmemo li ove dosadne političke kurvaluke i kupovinu vijećnika sa krajnjim ciljem ostvarivanja apsolutne vlasti, svakako su dešavanja u Preventu. Pomalo smo zaboravili i prestali spominjati smradove, otpadne vode, okolinske dozvole, kruti i organski otpad, M2 obrasce i sve ono što bi inače u normalnim okolnostima trebalo biti problem i “izazov” sa kojim se susreće ova kompanija. Učestala otpuštanja radnika kako u Topuzovom Polju tako i u Goruši, uz situaciju u KTK gdje se rasprodaju mašine vrijedne stotine hiljada KM kao vid naplate sudskog potraživanja i duga prema tužbama radnika, dodatni je alarm za izuzetno ozbiljnu i tešku situaciju koja vlada u Visokom. Odmah da razjasnimo stvari, dešavanja u Preventu oko otpuštanja radnika nemaju nikakve veze sa tretmanom otpada ili, jednostavnije, smeća koje nastaje prilikom procesa proizvodnje. Istina i tu situacija nikada nije bila gora, nakon lokalnih izbora menadžment ove firme je svjesno ili slučajno obmanut i prevaren obećanjima kako se trajno i jeftinije može riješiti problem Preventovog otpada. Isti su pokušavali riješiti svi koji imaju i najmanji traktor za odvoz otpada, Općina i JKP “Visočica” Visoko. Svi su nudili rješenja Preventu, a otpad se gomilao, sa ove vremenske distance možemo s pravom sumnjati i da je Prevent svjesno doveden u bezizlaznu situaciju po tom pitanju s krajnjim ciljem koji je poznat samo onima koji su napravili ovu situaciju kakvom ona danas jeste, i samo je sreća što je još uvijek hladnije vrijeme pa ne smrdi u stvarnom kapacitetu, ali ni to neće trajati još dugo. Priča je jednostavna i krajnje jasna. Koliko se god to nekome sviđalo ili ne, bilo to skupo ili ne, jedino ozbiljno rješenje za tretman Preventovog otpada ima firma “King” i to se sad i pokazalo kao potpuno tačno. Prevent je pod uticajem trećerazrednih biznismena iz oblasti tretmana otpada i još trećerazrednijih političara iz Visokog vjerovao i pokušao riješiti taj problem na drugi način, te je otkazao ugovor o saradnji sa firmom “King” i doveo se u šah mat poziciju. Ovdje ostavljamo mogućnost da su Preventu podvalili oni koji od samog početka ne žele Prevent u Visokom, kao što je bilo 1999. godine, a o čemu može pričati jedino Rašid Kalota kao najpozvaniji da govori o tome. Iste te struje i danas postoje, samo biraju druge načine kako otjerati Prevent iz Visokog.

Dakle, otpad, smeće ili kako ga već ko zove nije razlog otpuštanja radnika koja su se dešavala u zadnje vrijeme. Stvarni razlog je stanje u automobilskoj industriji na globalnom nivou. Istina je da od 13 mašina na kojima se radi u krojačnci tekstila polovina su prebačene ili će biti prebačene u Zenicu i Travnik, neke možda i u Gorušu, istina je i da najveći Preventov konkurent obilazi Visoko i raspituje se o mogućnosti kupovine dijelova KTK i ulaska u biznis sa postojećom infrastrukturom i radnom snagom koja je već imala dodira sa šivanjem presvlaka. Ali je isto tako istina da će uskoro dio Preventovog biznisa iz Austrije i Mađarske biti prebačen u Visoko, zbog čega su potrebne hale kao prostor za uvezivanje i pokretanje posla. Iste one hale koje su trebale biti predmetom privatizacije KTK od strane Preventa u onoj famoznoj neposrednoj pogodbi koja je propala.

Velike igre velikih igrača na tržištu autoindustrije ne zanimaju “male ljude” i radničku klasu koja pošteno radi, u nadi i težnji ka stalnom ugovoru i životu dostojnog čovjeka sa jednim ili dva kredita u prosječnoj visočkoj porodici. Visoko kao grad treba obezbijediti ambijent za normalno poslovanje, a nikako velike kompanije poput Preventa dovoditi u zabludu pogrešnim procjenama u stvarnim mogućnostima rješavanja problema i ponuđene pomoći. Prevent ne bi smio tako jeftino padati na lažna obećanja onih koji precjenjuju svoje mogućnosti i širinu poslovnog razmišljanja, takvi da su šta znali sad bi KTK radio i Prevent svakako nikad ne bi ni došao jer ne bi bio u situaciji da kupuje proizvodne pogone od tih vizionara i sljedbenika njihove politike. Bez obzira na novonastalu situaciju, tešku situaciju u kojoj je cijela Grupacija u vlasništvu porodice Hastor uključujući i ASA-u u Sarajevu, Prevent i dalje mora i treba da radi na poštivanju ekoloških normi na koje ih i zakon obavezuje. Jasno je da tuđa ruka svraba ne češe i jasno je da ima sada onih radnika koji su otpušteni i koji bi dozvolili da im se otpad istresa i pred kućna vrata samo da bi se vratili na posao. U tom smislu nadamo se novim narudžbama Pasata, Audia, Škode, BMW-a, baš kao što se nadamo da će kruti i organski otpad konačno početi da se odvozi iz Visokog.