Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Intervju: Darko Majarsky Mayer

I ove nedjelje Federalna.ba Vam donosi rubriku Provedimo vikend zajedno – “produženu ruku” emisije koja se emituje na Radiju Federacije BiH svakog vikenda od 12.00 do 18.00 h,  našeg saradnika Adnana Jašarspahića.

Darko Majersky Mayer, osnivač “Sova” hip hop skupine koja je postala ex-yu klasik, a da nikad zvanično nisu izdali album. Prošle godine izdao je jako zapažen i hvaljen svoj prvi album “Raštiman Rastaman”. Za  rodni grad kaže: “U Mostaru se uspjeh najteže prašta”.

1. Prošlog ljeta na Sarajevo Film Festivalu u okviru kratkih dokumentarnih filmova pogledao sam i jedan interesantan film koji je tretirao tematiku hip hop-a u BiH. Autor se bavio gradovima Mostarom, Banja Lukom i Sarajevom, ti si branio boje Mostara. Interesantan film iz kojeg je i moje prvo pitanje. Može li zaista muzika ispraviti ono gdje su političari između nas postavili zamišljene linije razdvajanja?
Može, kako ne.  Muzika je mene i inače odvela na mjesta i upoznala sa ljudima koje sigurno ne bih nikad vidio. To mi je najveća nagrada u toj mojoj nazovimo  je karijerom. Ispraviti??? U pravom smislu riječi, sumnjam.  Al’ ispraviti nečije razmišljanje ili ga barem natjerati da dvaput razmisli, da.
2. Nakon toga si me kupio pjesmom i spotom „Dok ne nestaneš“. Volio bih iz odgovora na ovo pitanje saznati sve što ne znam o toj pjesmi koja je bar za mene obilježila 2011. godinu?
Prva stvar što ne znaš je da je ta pjesma izašla 2009. I spot također. Al’ situacija koja je opisana u spotu očito nije promjenjena ni 2011. godine. Izgleda da će ta pjesma dirat ljude dok se ne promijeni ta situacija, i ne postigne ono što joj je cilj. Niko sretniji od mene ako ta pjesma nekad bude samo opis nečeg što je bilo nekad. Al’ šta je tu je…..
3. Singl „Dok ne nestaneš“ kroz spot na neki način je bio uvertira za tvoj prvi album “Raštiman Rastaman”, album koji se pojavio samo na internetu što odnedavno postaje sve češća praksa u BiH (Dubioza Kolektiv, Zoster). Čitajući neke kritike za album mogu primjetiti da oni koji te bolje poznaju zamjere što si na album uvrstio dosta „starih“ pjesama. Kako gledaš na sve to?
Gle, „Dok ne nestaneš“ je pjesma nakon koje sam odlučio da ću pomalo radit’ album. Iskreno nisam imao nikakav plan, kao ni nikakav deadline jer sam rekao sebi „uradit ćeš ga za sebe, pa onda za sve te ostale ljude koji ga traže”. I tako sam pjesme usput, kako bi ih snimao solo ili sa svojim kolektivom Malter Crewom, ostavljo sa strane na fazon „ostavit ću ovu za album“. Druga je stvar što su neke kolege MC/Djevi nekorektni pa misle ako sam im tražio mišljenje i dao im pjesmu na slušanje da je u redu prosljedit je dalje „evo ti novu Majerovu stvar“… I onda ih je nekoliko tako na YouTube završilo. Neke sam i sam izbacio kao neku vrstu najave.  Što ne umanjuje vrijednost tih pjesama, i zbog tog ih nisam htio zamjenit’ na albumu. Riječ je o 4-5 pjesama od 18 ukupno. U međuvremenu (dok sam lagano sastavljao taj album) uradio sam dosta projekata drugih, između ostalog i taj Ricochet projekat, 2-3 Malter Crew projekta, publika nije nikad žedna bila do albuma…
4. Ti si počeo sa hip hopom tamo negdje 2001. godine po dolasku iz vojske što znači da imaš poprilično „utakmica u nogama“. Danas se čini da je hip hop postao nešto kao i Grand Show, ko god je preslušao dvije pjesme Jay-Z-ija i ima mikrofon snima pjesme i postavlja spotove po YouTube. Ispliva li bar ko dobar u toj silnoj hiperprodukciji beatova?
Uh….Prijatelju, na Grand Show bar možeš sisetina i guzičetina se nagledat’. Danas svak’ ima mogućnost da snima i koristi je, bez obzira da li sjedne i realno razmisli je l’ ga Bog za to dao. A ispliva, naravno da ispliva, isplivaju kvalitetni uvijek. Mada im je malo teže u današnje vrijeme u moru ovih prije spomenutih.  Izdvojio bih par momaka iz Mostara i Sarajeva koji su sad u usponu i jako su talentovani. Buba Corelli definitivno, oko moje. Rošpi Mange. Moj brat Srele je definitivno jedan veliki talent koji će tek sve iznenaditi ….
5. Pričati s tobom prvi put a ne spomenuti „Sove“ bilo bi bezveze. Maloprije rekoh da si se počeo zanimati za hip hop 2001. godine, malo zatim si oformio i „Sove“, u to vrijeme puno ste obećavali i bili pravo osvježenje u svim muzičkim vodama. Šta bi s tim projektom?
Na samom kraju snimanja albuma je došlo do nekih kački i svak’ na svoju stranu. Album je ipak izbačen na www.fmjam.com i postao je jedan od klasika ex-yu hip hopa, bez obzira što nismo nikad dobili priliku da ga promoviramo.
6. Reditelj Srđan Vuletić imao je finu zamisao i tadašnje ljude koji se bave hip hopom okupio na „soundtracku“ za njegov film „Ljeto u zlatnoj dolini“, ali od toga u konačnici ništa ne bi?
Da, uradio sam bio 4-5 pjesama za taj soundtrack, i to je trebalo oficijalno izdanje da bude, al’ kad je procurila vijest da će nešto od tog bit’, pirati su preplavili ulice sa svojom verzijom soundtracka na kojoj su bile 2 već izdate pjesme iz filma, a ostalo nasumice pokupljeno s download sekcije www.fmjam.com , tako je Srđan od tog vjerujem odust'o. Pirates win, once again.
7. Tvoje ime se veže i uz familiju FM JAM, bio si neodvojivi mostarski dio te priče. To te naravno dovelo i u vezu sa mnogim drugim autorima i izvođačima, koliko znam sarađivao si sa Edom, Frenkiem, Prikijem, Conectom, VIP i mnogim drugim. Kakva su iskustva tim povodom i ima li neka saradnja koja se po nečemu izdvaja od ostalih?
Pa iskustva su mi uglavnom pozitivna. I svaka mi je suradnja draga, vjeruj mi radio sam na našim prostorima sa svima s kojim sam imao želju. A da izdvojim neku posebnu i ne mogu baš. Uvijek mi je drago da radim s ljudima s kojim imam tu zajedničku „žicu“.
8. Prije tebe Federalna.ba povodom izlaska njihovog trećeg albuma ugostila je i Marija Knezovića iz Zostera, također Mostar. Ostalo mi je u sjećanju kako on doživljava taj grad:  „Mostar ne podnosi nikakva prerastanja, tek kad odeš iz Mostara možeš nešto napraviti, on je kao strog otac koji se voli i poštuje bez obzira što je on strog, krut, ali se on voli, u jednom trenutku vas ljuti, a ujedno ga i volite“. Kakav si ti sa Mostarom po ovom pitanju?
Kralju, Mostar je jedna velika mahala. Ne mogu se točno sjetit’ ko je rekao ovo al’ citirat ću: „ U Mostaru se uspijeh najteže prašta“. Mnogo Mostaraca je uspjelo u životu tek kad je otišlo iz njega. I moj prijatelj Mario kojeg si spomeno je više van njega nego u njemu, tako i mnogi glumci, muzičari. Mostar ima neki način svoj da te pojede, puno talenta propadne ovdje. Možda će neko jednog dana i za mene to reć’. Možda sam pogriješio kad sam imao priliku da odem u „veliki“ grad da tamo živim i radim ovo što radim. Al’ ovo je moj grad, tu mi je sve što znam, 75% moje inspiracije iz njega izlazi. I vjeruj mi nema ljepšeg grada na svijetu.
9. Sada bi trebalo po zvaničnj biografiji da imaš 32 godine, vjerujem da ne razmišljaš kao prije 11 godina kada si ušao u sve ovo što sa sobom nosi hip hop. Najdirektnije i najkonkretnije pitanje za kraj: Ima li hljeba od hip hop-a, i može li se u Bosni i Hercegovini živjeti od toga?
Hljeba, tanko. Živjet, nikako. Prije 10-tak dana mi je otkazan koncert u Zenici na kojem sam trebo bit ja s Malter ekipom i Prikijem, karta je bila u biti naš honorar i troškovi, rekli su da je prevelika –  5 maraka. Šta misliš ti, može li se život u BiH od hip hopa??
(http://www.federalna.ba/bhs/vijest/10463/provedimo-vikend-zajedno)

http://www.youtube.com/watch?v=gksqpPsET1I