Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Intervju: Haris Rahmanović – Priki

Federalna.ba Vam nedjeljom  donosi rubriku Provedimo vikend zajedno –  “produženu ruku” emisije koja se emituje na Radiju Federacije BiH svakog vikenda od 12.00 do 18.00,  našeg saradnika Adnana Jašarspahića.

 

Haris Rahmanović – Priki je talentovan, nadaren i svestran muzičar, a u principu sasvim jednostavan momak iz Bihaća koji svira nekoliko instrumenata, pjeva, repa, producira, snima, montira i uz sve to ne zaboravlja ko je i odakle je, bez obzira što je kao većina bh. muzičara morao sačekati nekoliko godina da ga primjete u susjednoj Hrvatskoj kako bi izdao album. Imao je sreću da su ga primijetili iz Menarta, tako da u maju ove godine nakon dva singa izlazi još jedan bosanskohercegovački proizvod pod markicom hrvatskog izdavača.

 

1. Odnedavno si napustio Bihać i preselio se u Zagreb. Trenutno si ponovo u Bihaću, kakav je osjećaj?

  • Pa iskreno da ti kažem, trenutno u životu radim puno promjena jer sam shvatio da mi promjene donose divne stvari u životu. Bihać mi je divna promjena, svaki čovjek u životu mora da ima svoje utočište, Bihać je moje! A to  kakav je osjecaj:  jebeno dobar osjećaj!

2. Šira javnost te upoznala nakon savršenog beata za Frenkijevu „Hajmo ih rušit“. To je bilo poprilično davno,  šta se od tada do danas dešavalo u tvom kreativnom svijetu?

  • Istina „ Hajmo ih rušit „ je nekako bila zelena karta u mom kreativnom svijetu. Na svu sreću, to je bio tek početak onog što ću ja kasnije ponuditi ljudima da čuju. Najbitnija stvar od tad do sad je to da sam potpisao za Menart, a sve prije toga manje-više nije bitno. Nešto me zanima filmska produkcija u zadnje vrijeme. Bio sam na nekih par sastanaka tako da ću uskoro upasati u filmske vode jer mislim da i na tom polju mogu biti kreativan.

3. Kad sam te upoznao imao si tridesetak nigdje objavljenih pjesama. U  Bosni kao u slučaju s Edom Maajkom nije bilo zainteresovanih izdavača, a onda se desio Zagreb, pa jedan, a onda i drugi izdavač. Šta će biti sa svim tim silnim pjesmama i beatovima koji tebi zbog starosti vjerovatno više nisu toliko interesantni, ali šira javnost i ljubitelji ove vrste muzike to nisu imali priliku čuti?

  • A na žalost te neke pjesme neće nikad ugledati svijetlo dana jer su zastarile i više ih ne osjećam na način kako sam ih osjećao u to vrijeme. Bilo bi mi drago da su u to vrijeme ispale van jer bi imale smisla, danas to ne pije vodu. Neću govoriti o krivcima, ali žalosno je da se u BiH ne radi sa mladim ljudima pa ti mladi ljudi moraju tražiti svoju sreću u nekim drugim državama. Na svu sreću Menart je prepoznao mene kao izvođača i sad su mi sva vrata otvorena po pitanju mojih muzickih ideja.

4. Prateći tvoj rad u susjednoj Hrvatskoj primjećujem da velikom brzinom osim pjesama izbacuješ i spotove koje ne radiš samo za sebe nego i za druge, lagano se postalo sam svoj majstor. Može li se sve to i stići, a da pri tome bude kvalitetno i ne bude hiperprodukcija?

  • Može se to stići, ali na način da si jebeno tačan u tajmningu. Ova godina i pol mog boravka u Zagrebu je bila nekako radna godina u mom životu. A pošto sam ja osoba koja ne voli da radi onda sam morao pronaći neki način da zarađujem novac, a da pritom puno ne radim, što bi rekli Crnogorci za zmiju: „ Iđe a leži„ (smijeh).  U životu ništa ne smatram krvavim radom jer onda taj rad nije došao iz duše nego iz preživljavanja jer nisi u stanju da zaradiš novac na normalan način nego na nenormalan. Hvala Bogu što mi je dao talent za video i audio produkciju tako da se ne brinem o tom pitanju. Mogu da napravim pjesmu i za to spot i da odem takav u Menart i da im dam gotov proizvod. Ne poznajem nijednog izvođača koji to može.

5. Ustvari prvi put i kad sam čuo za tebe rekli su mi da si odličan producent, sviraš nekoliko instrumenata i da imaš (ili imao si) svoj studio u Bihaću. Tada sam mislio da imaš 40 godina na osnovu referentne liste onih sa kojima si sarađivao, a ustvari ti jedva da si dobacio do 25. Veoma je to kratak period, a već toliko utakmica u nogama. Kako to objašnjavaš?

  • Istina, taj studio je opet u funkciji jer, kao što rekoh, vratio sam se u Bihać. Super se ovo pitanje nadovezuje s mojim odgovorom na prethodno. Radi se o tome da sam se prepustio svom osjećaju i da nisam trgao i gazio preko leševa da bih došao do željenog.  Imao sam mnogo prilika da uradim mnogo više sa svojom muzikom, ali na način koji mi se nije sviđao tako da nisam, jer onda ne bih osjetio ovu satisfakciju koju trenutno osjećam. Ne znam, mene Bog voli i mislim da ću cijeli život njega slušati i možda baš zato mi ide sve od ruke u zadnje vrijeme. Nema tu nekih dubioznih objašnjenja jer se radi o umjetnosti, a umjetnost ne trpi objašnjenja.

6. Evo rekoh da si sarađivao s jako puno drugih kako poznatih tako i onih koji to tek trebaju postati. Možeš li izdvojiti neke sa kojima je bilo interesantno raditi, odnosno imaš li nam nešto iz tog svijeta muzike preporučiti kao interesantno za poslušati?

  • Hm.. u zadnje vrijeme inače nemam ništa za preporučiti, jer su svi u nekom čudnom filmu ili su se potrošili. Najinteresantnije mi je bilo raditi s Marčelom, jer je u suštini sa njim najlakše raditi. Zna šta hoće i dopušta producentu ili umjetniku da s njim ima kompromis oko pjesme na kojoj rade. Jako je talentovan i neovisan je o tome šta će ko reći na njegovu muziku, što je jako dobra stvar u vremenu kad svako ima pravo  da ti jebe mater i da to smatra demokracijom. Ja sam, doduše, najgori po tom pitanju jer ja nemam nikakvu vrstu kompromisa u muzici. Moja mora biti zadnja (smijeh).

7. Vratimo se tvom prvom zvaničnom albumu, on bi se trebao pojaviti pod markicom Menarta, pjesma „Oni znaju bolje“ sa Remi iz Elementala je najavni single za koji je urađen i spot, ali, koliko mogu da primjetim, poslije te pjesme pojavile su se još neke pjesme i spotovi. Imaju li oni veze sa cijelom pričom oko izlaska albuma?

  • Ne, te pjesme nemaju nikakve veze s tim jer su to pjesme koje su odavno na netu samo što su bile samo pjesme. Jednog divnog sunčanog dana sam odlučio i te pjesme pokriti spotovima jer nisu imale smisla bez spota. To me sve koštalo nula maraka/kuna, tako da sam popunio masu slobodnog vremena jer sam ga tad imao. Pjesme su tek tad bile primjećene jer po nekom pravilu pjesma bez spota – nema smisla.

8. Bihać je interesantna muzička destinacija gdje živi i postoji scena. Iza tebe i Nine Mujagića, koji je također iz Bihaća, stoji prvi r'n'b album u BiH koji također zvanično nije izdat. Kada si nedavno gostovao u mojoj radijskoj emisiji, koliko se sjećam, rekao si mi da su neke od pjesama sa tog albuma na preslušavanju kod Tonija Cetinskog i da je vrlo moguće da se nađu na njegovom novom CD-u. Tvoje mišljenje,  je l’ šteta da taj album „Za starije gospođe“ završi tako bez obzira na zainteresovanost pjevača kakav je Toni Cetinski?

  • Naravno da  je šteta, Nino je pretalentiran momak, ali mu se u jednom momentu sve smučilo i otišao je u drugu stranu. Ja ga osobno shvatam jer nije bilo ljudi koji će to da podrže i uz to sve kad znaš da nisu podržali jedno remek-djelo, onda je lako shvatiti zašto je Nino digao ruke od svega. Neke pjesme su otišle na preslušavanje kod Tonija , vidjet ćemo hoće li šta biti od toga.

9. Za kraj pitanje, nazire li se konačan datum izlaska tvog prvog CD-a u Hrvatskoj?

  • Evo bio sam u utorak u Menartu i konačni mjesec izlaska albuma je maj. Drugi singl bi trebao do kraja mjeseca biti vani, odnosno čekamo da vidimo kad ima slobodan termin na MTV-u da se uradi regionalna premijera. Sve je spremno i čeka svoj let!

(http://www.federalna.ba/bhs/vijest/9506/provedimo-vikend-zajedno)

http://www.youtube.com/watch?v=ixLhp67uU7Y