Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Čokolada “Club” umjesto “Sayonare”

Jedna od najpoznatijih čokoladnih delicija na prostoru bivše Jugoslavije bila je Sayonara, čokolada s rižom koju je proizvodila sarajevska tvornica Zora, kasnije Sarabon. Magični ukus “Sayonare“ bio je nedostižni cilj za većinu velikih konditorskih proizvođača regije. Ono što je za nekadašnji Milkos bio kefir,  za Sarabon je bila “Sayonara“, najmanje reklamirana, ali najprodavanija čokolada s rižom na tržištu bivše Jugoslavije. “Sayonara“ se,  nažalost, više ne proizvodi, no sačuvana je i receptura i tehnologija i u posjedu je Vispaka iz Visokog. Prije desetak dana “Vispak” je lansirao novi proizvod “Club čokolada s rižom“ koji se naslanja na proizvodnu recepturu “Sarabona“.

Prije nekoliko godina, kada je “Sarabon“ zapao u nerješive finansijske probleme, dio proizvodnih kapaciteta vlasnici “Sarabona“ prodali su “Vispaku“ koji je kasnije lansirao sve poznatiji brend Club, čokoladu s desetak vrsta okusa. Lepeza “Vispakovih“ Club brendova odnedavno je bogatija za još jedan proizvod: čokoladu s rižom koja je naravno potpuno nov proizvod, ali slijedi nekadašnju recepturu “Sarabona“ što je, uostalom, uslovljeno primjenom istovjetne tehnologije. Iako je tržište BiH prilično zasićeno konditorskim proizvodima koji stižu najvećim dijelom iz uvoza, “Vispakova“ čokolada s rižom u kratkom vremenu pobudila je interes kupaca, osobito onih starijih koji još pamte nenadmašni ukus “Sarabonove“ čokolada se rižom.

“Vispak“ je krajem protekle godine ušao u sastav poslovnog sistema AS iz Jelaha, jedne od najbrže rastućih konditorskih kompanija u regiji. U desetak posljednjih godina, “AS“ je preuzeo nekoliko konkurentskih kompanija iz najbližeg okruženja, a najkrupniji zalogaj bio je “Vispak“, koji je pod kišobranom novog vlasnika iz Tešnja  ubrzano krenuo putem oporavka i tržišnog uzleta. Pod novom upravom “Vispak“ bilježi sve bolje poslovne rezultate.

(Asim Metiljević)