Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Intervju: Peter Kroyer, generalni direktor ASA Holdinga

Najavili ste da planirate organski rast kompanije, da li to znači da u kompaniji ima dovoljno neiskorištenog potencijala čijim iskorištavanjem bi kompanija ostvarila bolje rezultate?

Kao najveća privatna kompanija u BiH, želimo  postati lider na tržištu u svim aktivnim segmentima poslovanja. Iako se naše trenutno poslovanje uglavnom fokusira na BiH, također razmatramo mogućnosti proširenja poslovanja na region i izvan njega. Postavili smo tri strateška cilja za cjelokupnu ASA grupaciju kako bismo postigli sljedeće: fokus na zadovoljstvo kupaca za ostvarenje rasta profita, kroz društveno odgovorno poslovanje.

Kao lider u prodaji novih automobila, sa više od 40% tržišnog udjela, ASA namjerava održati vodeću poziciju, te povećati udio na tržištu. Istovremeno radimo na kreiranju sinergije sa našim finansijskim uslugama, kao što su bankarstvo, lizing i osiguranje.

Prava integracija proizvoda i usluga pruža prava rješenja za kupce. ASA grupacija je ranije bila podijeljena u dvije divizije – prodajnu i finanasijsku, a nova organizacija upravljanja će omogućiti da ASA postane kompanija koja je još više orijentisana prema kupcima.

Planirano je i širenje na tržište regije, koje zemlje su u fokusu, koje kompanije i koji biznisi su interesantni?

Proširenje poslovanja je neizbježno. Na ovom radimo bazirajući se na jasnu strategiju i poslovne prioritete. Na osnovu toga ASA grupacija posmatra i domaće i regionalno tržište za ekspanziju. Nadalje, ASA grupacija predstavlja glavni ulaz za strane ulagače nudeći umijeće i znanje o tržištu svim prosperitetnim privrednicima.

U prošloj godini prodaja automobila iz putničkog programa zabilježila je rast 3 posto, dok je privredni program imao pad prodaje 18 posto. Šta je razlog za ovakav rezultat, jer čini se da nije do privrednog oporavka BiH, u tom slučaju logično bi bilo da je rezultat obrnut? Planirate li u ovoj godini privredi ponuditi povoljnije uslove kako biste poboljšali prodaju?

Činjenica je da, i pored dosta složenog ekonomskog stanja u BiH, u 2010. godini je, bar po prodaji putničkih vozila, zabilježen blagi rast prodaje. Takav trend prodaje možemo objasniti isključivo faktorom ponude ovlaštenih uvoznika koji su kupcima stvorili vrlo povoljan ambijent za kupovinu novog vozila. U svakom slučaju, pad prodaje privrednih vozila mnogo više odražava ekonomsku situaciju.

Trenutno usavršavamo naše alate prodaje u smislu zaokružene ponude “sve na jednom mjestu”, koristeći naš sinergetski potencijal. U takvu ponudu će biti uključena i MOJA BANKA, koja je odnedavno u sastavu ASA grupacije. Tu naravno, pored standardnog kreditiranja, ne treba zaboraviti ni opciju lizinga, interesantnu kako za firme, tako i za fizička lica, a koju nudimo preko ASA Leasing-a, a ponudu kompletiraju usluge ASA Osiguranja.

Godinu ste počeli s povoljnijim garancijama za Audi i VW, planirate li slično ponuditi i za ostale marke vozila iz vašeg programa?

Zasigurno nam je u planu poboljšavati našu ponudu i naše usluge kako bismo uvijek imali zadovoljnog klijenta. U tom kontekstu treba posmatrati naše buduće poteze kao odgovor na ovo pitanje.

Pošto prodajete i rabljena vozila, koliko su ona, uzimajući u obzir uticaj ekonomske krize, zanimljiva građanima BiH, odnosno da li je veća potražnja za rabljenim ili novim vozilima?

Općenito, tržište rabljenih automobila je veće od tržišta novih automobila. Kao lider u prodaji novih automobila, koji ima proizvod dugoročne vrijednosti, u poziciji smo ponuditi rabljena vozila najveće vrijednosti.

U našoj ponudi “staro za novo vozilo” trudimo se da tržištu ponudimo provjerena vozila sa aspekta porijekla i realnog kvaliteta. Bitno se razlikujemo od trgovaca koji prodaju ili se bave uvozom rabljenih vozila iz inostranstva. Većina naših trgovaca, upravo svjesna ove činjenice, na rabljena vozila nudi vrlo kvalitetne garancije što je sasvim sigururno potvrda našem integritetu.

Ali kad pričamo o prodaji novih vozila, također s osvrtom na cjelokupno bh. tržište, treba istaći i podatak da su u 2010. godini dva najuspješnija automobilska brenda bili Volkswagen i Škoda. Bez obzira na krizu, nastojimo uvijek pronaći nove načine kako da zadovoljimo i premašimo očekivanja kupaca, nudeći jedinstven ASA proizvod i usluge.

(Fuad Kovačević)