Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

NTV Hayat: U Buzićima čekaju nove nesreće na pružnom prijelazu

altČekajući da se općinska vlast sjeti da uputi incijativu, stanovnici mjesta pored Visokog čekaju i nove nesreće. Jedan pružni prijelaz je nedovoljno zaštićen. Ljeti od šiblja ne vide vozove. Zimi od snijega ne mogu zakočiti prije pruge.

Mještani Buzića problem s prelaskom pruge imaju još od prolaska prvog voza na relaciji Šamac – Sarajevo. Od tada do danas djeca svakog dana prelaze prugu da bi došla do škole.

“Hoću u prodavnicu, vjerski objekat ili u Općinu, samo je ovo prijelaz mi drugog nemamo, a  ovo je totalno nezaštićeno” – kaže jedan od mještana Buzića.

Željeznice FBiH su nadležne da obilježe svoje putne prijelaze. “Andrein križ” je dokaz da su to uradile. Međutim to nije dovoljna zaštita. A ukoliko se želi promijeniti kategorija osiguranja onda mora postojati inicijativa.

“Ukoliko se želi djelovati onda ova inicijativa mora krenuti od onog na čijoj se taj putni prijelaz i nalazi, u ovom slučaju na području općine Visoko.” – ističu u Željeznicama FBiH.

U Općini Visoko trebali smo razgovarati sa gosp. Muftafom Žigom. U dogovoreno vrijeme gospodin Žiga nije bio u općini. Rekli su nam da danas neće dolaziti,a  nikog drugog nije ovlastio da nam da izjavu – navodi novinarka NTV Hayat.

Ljeti je zbog rastinja slaba vidljivost. Zimi nema rastinja, ali magla otežava vidljivost, a  snijeg kočenje vozila. Zbog toga su se desile tri nesreće. Pričinjena je manja materijalna šteta, a  žrtve su pretrpjele veliki strah. Adnan Mehmedović(20) je jedna od tih žrtava.

“Kad sam došao na prugu i počeo je prelaziti ugledao sam voz. On je počeo svirati  kad je ugledao vozilo na pruzi. Pokušao sam se vratiti, ali nisam stigao. Voz je brzo išao. Skočio sam iz auta. Da postoji signalizacija do ovoga ne bi došlo.”- kaže Mehmedović.

Osiguravanje ovog prijelaza koštalo bi oko pola miliona KM. Po zakonu pola bi platile Željeznice FBiH, a pola nadležne institucije. Mještani Buzića nemaju razlog da se raduju. Općina Visoko još nije inicirala rješenje ovog problema, tako da ih u planovima Željeznica FBiH do 2013.g., nema. A u kakvoj su situaciji Željeznice, teško da će same pokrenuti inicijativu.

(NTV Hayat, Vijesti u 7, 16.01.2011.g.)