Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

Kraj besplatnom parkiranju i u Visokom

Novom Odlukom o organizaciji i sigurnosti saobraćaja na cestama na području općine Visoko, u užem gradskom jezgru planirano je oko 530 parking mjesta. Pored već upotrebnih parking prostora na ulicama odnosno proširenjima, kao što je to u ulicama Čaršijska, Alije Izetbegovića, Trg Džemala Bijedića, Aleja Šehida Resula i ulica Musala, u planu je i uređenje dvije, trenutno neiskorištene površine na lokalitetu Kraljevac koje će uskoro dobiti status parkirnog mjesta. Radi se o prostoru bivše „Veleprometove“ samoposluge na kojoj bi trebalo biti ukupno 12 parkirnih mjesta, i na platou  pored Kraljevačke džamije sa ukupno 10 mjesta za parkiranje.

Prostor nekadašnje pijace u Prijekom, planiran je za parkiranje  ukupno 269 vozila i na njemu neće biti asfalta niti obilježavanja parkirnih mjesta. Na prijedlog vijećnika Senada Karavdića uvršteno je i da je ovaj parking, pored parkiranja teretnih vozila, planiran i za  putnička vozila.  Novi parking prostor je i  u ulici Branilaca (kod Vatrogasnog doma) koji može primiti 43 vozila.

 

Vijećnik Mirzet Hindija, na posljednjoj sjednici Općinskog vijeća je postavio pitanja obezbjeđivanja parking prostora institucijama za njihove zaposlene, ali i dugogodišnju praksu naplaćivanja parking prostora u vrijeme  manifestacije „Visočko ljeto“.

„Svi znamo šta se dešava, naplaćuje se svaki komadić slobodnog prostora. Sve je to pod krinkom boračkih udruženja, a ljudi koji naplaćuju parking prostor nemaju veze sa proteklim ratom“ – izjavio je Hindija.

 

Niko od odgovornih u općinskim službama nije odgovorio na ovo pitanje.

Usvojenom odlukom  trebalo bi se  urediti i naplaćivanje parking prostora, što će izazvati različite reakcije u javnosti, ali ono je neminovnost, bar prema usvojenoj odluci što je potvrdio i pomoćnik načelnika u službi za stambeno – komunalne poslove Emir Bukurević. Ovu bi djelatnost trebala preuzeti za to registrovana preduzeća, a to bi trenutno mogla obavljati „Visočica“ ili „Gradska groblja“.

 

„Parkirališta u Visokom planirali smo podijeliti na nekoliko zona. Prva zona je centar grada u kojem bi parkiranje maksimalno trajalo do dva sata i sa najvišom naplatnom cijenom. Druga bi zona prihvatala vozila do maksimalno četiri sata i nižom cijenom, dok bi sva ostala parkirališta bila besplata kako bi stimulisali vozače da se parkiraju na nešto udaljenijim lokacijama od centra grada“ – pojasnio je Bukurević.

 

 

Novom je odlukom  o organizaciji i sigurnosti saobraćaja planirana i aktivnost vozila za premještanje nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila, tzv. PAUK, koji je na području Visokog zadnji put bio aktivan prije nekoliko godina. Prema utvrđenom cjenovniku, troškovi premještanja  vozila iznose 50 KM, a troškovi obezbjeđenja do 10 sati – 5,00 KM, od 10 – 24 sata – 10,00 KM, a  preko 24 sata za svaki započeti sat obezbjeđenja – 1,00 KM.

 

Također, novom odlukom  predviđena je i kazna od 100 do 250 KM i za fizička lica  koja vrše naplatu parkiranja, koja na kolovozu ili trotoaru  vrše opravku vozila, pružaju zanatske i druge usluge, te ako fizička lica obućavaju kandidate  za vozače u vrijeme koje nije planirano za te aktivnosti.

Prema Odluci o organizaciji i sigurnosti saobraćaja na cestama, dat je rok od tri mjeseca za izradu saobraćajnog projekta, nakon čega bi, pored ostalih odredbi iz odluke, trebala početi i naplata parkirnog mjesta.