Arhiva članaka objavljenih na Visoko.co.ba

RAK: Sankcije za nekoliko RTV stanica

Regulatorna agencije za komunikacije (RAK) izrekla je kazne za nekoliko televizijskih i radio stanica u BiH s obrazloženjem da su emitovale sadržaje koji se kose s pojedinim odredbama Kodeksa o emitovanju RTV programa.

Novčana kazna od 30.000 KM izrečena je Televiziji OBN jer su, kako navodi
RAK, u emisiji “Mimohod” od 30. augusta ove godine objavljene sms poruke
upućene povodom održavanja Queer festivala u Sarajevu. Anketno pitanje u toj
emisiji, posvećenoj održavanju takvog festivala, glasilo je: “Gay parada u
Sarajevu?”

Emitovanim sms porukama prekršen je član 4. koji se odnosi na govor mržnje u
Kodeksu o emitovanju RTV programa, saopćio je RAK.

Sms poruke neprimjerenog sadržaja emitovane su i tokom OBN-ove emisije
“Telering” od 18. septembra ove godine u kojoj je gost bio Dragan Čović,
predsjednik HDZ-a BiH.

Anketno pitanje gledaocima glasilo je: “Trebaju li Hrvati biti nacionalna
manjina?”

Poruke su pozivale na diskriminaciju, mržnju i nasilje, saopćio je dalje RAK
uz napomenu da su obje emisije, u pogledu koncepcije, tematike te načina
vođenja i razgovora s gostima u studiju bile u skladu s odredbama Kodeksa o
emitovanju RTV programa i RAK ih nije razmatrao.

Regulatorna agencija je izrekla novčanu kaznu i Radiju Naba iz Visokog. Ova
kazna iznosi 10.000 KM.

Obrazložena je kršenjem odredbe člana 18. Kodeksa, koji govori o religijskim
programima i predstavljanju religije u programima te člana 13. o učešću
djece i maloljetnika u programima RTV stanica.

Agencija je po službenoj dužnosti pokrenula postupak ispitivanja mogućeg
kršenja Kodeksa o emitovanju RTV programa zbog sadržaja emitovanog u toku
noćnog programu u periodu od 22 sata 24. jula do 1 sat 25. jula ove godine.

Prema programskoj šemi na osnovu koje je Radiju Naba izdata dozvola za
emitovanje, religijski programi zauzimaju centralno mjesto u programu
stanice, obrazloženo je.

RAK je također izrekao kaznu (od 2.000 KM) Radio postaji Mostar, i to, kako
je obrazloženo “radi kršenja odredbe člana 5. Pristojnost, kao i člana 6.
Pravičnost i nepristrasnost, Kodeksa o emitovanju RTV programa”.

“Stanica je 24. jula ove godine emitovala program između 14 i 15 sati u
kojem je s puno mržnje i huškačke tendencije govoreno o glavnom uredniku
internet portala Pincom.info”, saopćeno je.

Pismeno upozorenje RAK je izrekao Televiziji HIT iz Brčkog  radi kršenja
člana 16., stav 3., koji se odnosi na  zaštitu privatnosti i člana 17., stav
3, o posebnim saglasnostima u Kodeksu o emitovanju RTV programa.

Naime, u informativnom programu HIT televizije od 19. juna ove godine s
početkom u 19 i 22.30 sati emitovan je dio montiranog video sadržaja s
komentarom spikerice i intervjuom snimatelja o fizičkom napadu na snimatelja
HIT televizije.

Pismena upozorenja su izrečena i Radiju Tuzlanskog Kantona, Nes Radiju,
Radiju Kameleon i Obiteljskom radiju Valentino radi kršenja odredbe člana 7.
3. opštih uslova Dozvole, u smislu odstupanja frekventne devijacije od
maksimalno propisane vrijednosti, saopćeno je danas iz RAK-a.

(Fena)